Categories

اظهارات مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی

جهش تولید نیازمند سه جهش همزمان در بهره وری ، سرمایه گذاری و صادرات می باشد.

در راستای سیاست جهش تولید، حرکت به سوی چند برابر شدن رشد اقتصادی رونق تولید می باشد و الزامات و بایدهای تحقق آن در دو مقوله الزامات ساختاری و الزامات سیاست گذاری مطرح ‌گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در سال 1399 به ریاست دائی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس و با حضور اعضای شورا در محل این اداره‌کل تشکیل گردید.

دائی ضمن تبریک سال نو و همچنین اعیاد با برکت شعبانیه، با اشاره به نام گذاری سال1399 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بنام «سال جهش تولید»، به تبیین برنامه ها و مأموریتهای وزارت اقتصاد در سال جهش تولید پرداخت و اظهار داشت: جهش تولید، حرکت به سوی چند برابر شدن رشد اقتصادی در راستای سیاست رونق تولید می باشد و الزامات و بایدهای تحقق آن در دو مقوله الزامات ساختاری و الزامات سیاست گذاری مطرح ‌گردد. وی گفت: جهش تولید را می‌بایست با دو واقعیت حاکم بر اقتصاد ایران یعنی تحریم های ظالمانه و آثار منفی بیماری کرونا مورد بررسی قرارداد که در وهله اول باید ضرورت حفظ اشتغال و تولید موجود توجه نمود و سپس تلاش برای سودآور شدن تولید مولد درکشور و ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان و کسب و کار های نوین و اینترنتی را مد نظر قرار داد. وی افزود: جهش تولید نیازمند سه جهش همزمان در بهره وری، سرمایه گذاری و صادرات می باشد. ایشان یکی دیگر از الزامات تحقق شعار سال را بحث روان سازی و مقررات زدایی و توجه به بخشهایی که از تحریم ها آسیب کمتری دیده اند دانست و گفت: لازم است در این زمینه اقدام جهادی صورت گیرد به نحویکه سرمایه گذاری به صورت چشمگیری افزایش یافته، واردات کالاهای نهایی تولید شده در کشور مطلقا ممنوع و با سوداگری و دلالی مبارزه شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد کرونا پرداخت و برلزوم حمایت از کسب و کارهایی که از این شرایط آسیب دیده اند تاکید نمود. وی اقدامات وزارت اقتصاد در این  زمینه را پرداخت بالغ بر 3 هزار و 333 میلیارد تومان در وجه وزارت بهداشت و بیمه سلامت توسط خزانه داری کل کشور و همچنین ارائه تسهیلات ویژه در حوزه های گمرکی، امور مالیاتی و نظام بانکی عنوان نمود. در بخش دیگری از سخنان خود به بیان وظایف، اقدامات و تکالیف عمومی وزارت متبوع درخصوص مقابله با بیماری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با مروری بر حوادث و مسائل متعدد پیش آمده در سال 1398 و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، از عملکرد قابل قبول دستگاهای تابعه وزارت اقتصاد در حوزه های مختلف تشکر و قدردانی نمود و  اظهار داشت: در سال گذشته درآمدهای مالیاتی 102 درصد تحقق داشته و میزان صادرات استان با 40 درصد افزایش همراه بوده است. وی همچنین از جذب 100درصدی اسناد خزانه اسلامی، مولد سازی بالغ بر 10 میلیارد تومان اموال مازاد دولتی و رشد دو برابری سرمایه گذاری خارجی در سال 1398 نسبت به سال 1397 علی رغم تشدید تحریم ها و پیامدهای آن خبر داد.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, اطلاعیه هاNumber of views: 4041

Tags:

x
دی ان ان