Menu

Categories

حضور مدیر‌كل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در برنامه زنده تلویزیونی «كارنامه»

دائی در این برنامه به تشریح اقدامات و دستاوردهای اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی فارس در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، کسب و کار، نظارت مالی و خزانه‌داری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی فارس ؛ دائی نماینده وزیر و مد‌‌‌‌‌‌‌‌یرکل اموراقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌‌‌ارایی فارس با حضور د‌‌‌‌‌‌‌‌ر برنامه زنده تلویزیونی « کارنامه » که از صدا و سیمای مرکز فارس پخش شد، به سوالات مجری برنامه در خصوص عملکرد اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی در سال 1398 ، اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا و برنامه های سال جهش تولید پاسخ گفت.

دائی در این برنامه به تشریح اقدامات و دستاوردهای اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی فارس در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، کسب و کار، نظارت مالی و خزانه‌داری پرداخت. وی با بیان دستاوردهای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فارس، به دوبرابر شدن میزان جلب سرمایه‌گذاری خارجی  استان در سال 1398 نسبت به سال قبل اشاره کرد و خاطرنشان کرد در طی4 سال اخیر تعداد 45 مجوز سرمايه‌گذاري خارجي به ارزش حدود 1/4میلیارد دلار صادر شده است که این رقم بیش از 50 درصد کل سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (معادل 2/5میلیارد دلار) می باشد. وی همچنین به اقدام ویژه و مهمی که در سال 1398 برای اولین بار با حمایت استاندار محترم فارس انجام شد، اشاره نمود و افزود: در این اقدام بالغ بر  78 عنوان بسته سرمایه گذاری آماده اجرا تحت عنوان « مجوزهای بی‌نام » در بخشهای مختلف اقتصادی جهت ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری تدوین گردیده است. نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تشکیل پنجره واحد الکترونیکی را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان نمود. ایشان در بیان اقدامات مهم انجام شده در حوزه خزانه داری نیز به مواردی همچون جمع‌آوری و کاهش حسابهاب دولتی، مولدسازی اموال مازاد دولتی و ...  اشاره نمود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص تاثیرات بیماری کرونا بر اقتصاد نیز اظهار داشت: شوک ناشی از بیماری کرونا در اقتصاد جهان شکی است که هم سمت عرضه و هم سمت تقاضای اقتصاد را تحث تاثیر قرار داده و به این دلیل، آثار آن دوچندان خواهد شد. وی اقدامات انجام شده توسط وزارت اقتصاد در این  زمینه را پرداخت بالغ بر 3333 میلیارد تومان در وجه وزارت بهداشت و بیمه سلامت توسط خزانه داری کل کشور در فروردین ماه سال جاری و همچنین ارائه تسهیلات ویژه در حوزه های گمرکی، امور مالیاتی و نظام بانکی عنوان نمود.

نماینده وزیر در استان در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به نام گذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بنام «سال جهش تولید» اظهار داشت: جهش تولید حرکت به سوی چند برابر شدن رشد اقتصادی در راستای سیاست رونق تولید است و الزامات و بایدهای تحقق آن در دو مقوله الزامات ساختاری و الزامات سیاست گذاری مطرح می‌گردد. وی گفت: در برنامه‌ریزی برای جهش تولید می‌بایست دو واقعیت حاکم بر اقتصاد ایران یعنی تحریم های ظالمانه و آثار منفی بیماری کرونا مورد توجه قرار گیرد که در وهله اول باید ضرورت حفظ اشتغال و تولید موجود و سپس تلاش برای سودآور شدن تولید بخشهای مولد درکشور و ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان و کسب و کار های نوین و اینترنتی را مد نظر قرار داد.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, اطلاعیه ها, مدیر کل در رسانه هاNumber of views: 3828

Tags:

x
دی ان ان