Menu

Categories

مدیر كل امور اقتصادی و دارایی استان فارس: اجرایی شدن ۱۱ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس در سال جاری

بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از اجرایی شدن ۱۱ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس در سال جاری خبر داد.

 

دائی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش  ۱۸۱ میلیون دلار به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده که علیرغم تحریم های همه جانبه بین المللی؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود دو برابر شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس افزود: این طرح‌ها عمدتاً در حوزه‌های گردشگری، نیروگاه خورشیدی، ساختمان، صنعت و کشاورزی بوده و  سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای ، آلمان، هلند ، قطر ، چین و افغانستان تامین مالی و سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با اجرای این طرح‌ها اشتغالزایی به میزان یک هزار ۳۱۰ نفر در استان فارس ایجاد گردد گفت: عملیات اجرایی و مراحل ساخت کلیه طرح‌های فوق آغاز شده و یک طرح نیز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان مشخصات طرح های یاد شده افزود: نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۳۰مگاوات در شهرستان آباده با مشارکت سرمایه گذار از کشور ایتالیا به میزان ۳۹.۲ میلیون دلار و همچنین یک نیروگاه خورشیدی دیگر به ظرفیت ۱۰مگاوات در این شهرستان با ۷.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری از کشور هلند در حال اجرا است.

دایی در ادامه اظهار داشت: طرح های تولید انواع کمپرسورهای یخچال و فریزر خانگی ، مجتمع تجاری ۱۷ واحدی ، دو مجتمع تجاری مسکونی ، طرح هتل صولت گرند ، مجتمع تجاری تفریحی فرهنگ شهر در شیراز با سرمایه گذاری کشورهای قطر ، افغانستان و چین در حال انجام است.

وی اضافه کرد: طرح برش سنگ‌های معدنی در شهرستان نی ریز با مشارکت اتریش و تولید گازهای صنعتی و طبی در شهرستان مهر با مشارکت آلمان و همچنین طرح توسعه مجموعه شتر داشتی در شهرستان فراشبند و لارستان با مشارکت سرمایه گذارانی از کشور قطر در حال اجرا است.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, اطلاعیه ها, مدیر کل در رسانه هاNumber of views: 4366

Tags:

x
دی ان ان