Menu

Categories

بازدید اعضای شورای هماهنگی مدیران استان فارس از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بررسی مسائل و مشکلات بنگاههای اقتصادی مستقر در منطقه

در این نشست که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، طیبی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز ضمن اشاره به تاریخچه شکل‌گیری منطقه و مشکلاتی که در ارتباط با تملک زمین و تامین زیرساختهای مورد نیاز وجود داشته است، اظهارداشت منطقه ویژه اقتصادی شیراز 1300 هکتار زمین در اختیار دارد و کلیه زیرساختهای مورد نیاز برای 2 فاز از 5 فاز این منطقه تامین شده است. وی افزود در حال حاضر 45 واحد صنعتی فعال در منطقه مستقر هستند و 50 واحد نیز در حال ساخت می باشد. طیبی سپس به مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اشاره نمود و گفت با توجه به این مزایا، تعدادی از واحدها با مشارکت سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است. وی همچنین از اعضای شورا درخواست نمود با معرفی ویژه اقتصادی شیراز به متقاضیان سرمایه‌گذاری، آنها را به سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب نمایند که متقابلاً مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس نیز خواستار هدایت سرمایه گذاران خارجی به مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس به منظور اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی و بهره مندی از مزایای قانونی آن گردید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز سپس به بیان مشکلات ایجاد شده برای فعالان اقتصادی منطقه با مصوبه مورخ 97/1/22 هیئت دولت مبنی بر الزام ثبت سفارش کالا برای ورود به مناطق ویژه اشاره نمود و اظهار داشت این مصوبه برخلاف قانون مناطق ویژه و آزاد تجاری است و از زمان تصویب آن تاکنون صنعتگران مستقر در منطقه متحمل خسارتهای زیادی از جمله پرداخت دموراژ (جریمه توقف کشتی و معطلی بار) شده اند که پیشنهاد می‌گردد به منظور رفع این مشکل، دستگاهها به گمرک شیراز انتقال یابند ولی تا زمان ثبت سفارش اجازه استفاده نداشته باشند.

در پایان؛ اعضای شورا از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید نموده و مسائل و مشکلات پروژه ها را بررسی نموده اند.

شایان ذکر است در حین بازدید از منطقه، با هماهنگی صورت گرفته بین مدیرکل گمرکات استان فارس و گمرک بندرعباس مقرر گردید دستگاههای صنعتگران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز تا زمان ثبت سفارش به گمرک شیراز انتقال یابد تا صاحبان کالا متحمل پرداخت دموراژ (هزینه توقف) نگردند.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, اطلاعیه هاNumber of views: 2155

Tags:

x
دی ان ان