Menu

Categories

بهره‌برداری از مجهزترین آزمایشگاه فنی و مهندسی خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها در شیراز

افتتاح چهارمین پروژه سرمایه گذاری خارجی فارس در یک سال گذشته

این پروژه که با حضور تعدادی از مدیران شرکت Gestlabs، شرکت سرمایه گذار ایتالیایی و همچنین مدیران اجرایی استان افتتاح گردید زمینه اشتغال چند صد نفری را ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس در خصوص این پروژه گفت: آزمایشگاه مرکزی شیراز مجهز ترین و بزرگ ترین آزمایشگاه تحقیقاتی حوزه فنی و مهندسی در سطح خاورمیانه است که با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری ایتالیایی ها و با همکاری دانشگاه شیراز در دو فاز اجرا می شود که فاز نخست آن اکنون به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که پروژه مذکور زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد ادامه داد: سرمایه گذار این پروژه شرکت Gestlabs ایتالیاست که یک شرکت مادر تخصصی در حوزه های تحقیقاتی فنی و مهندسی در سطح جهان به شمار رفته و در ایتالیا بالغ بر ۷ هزار نفر کارمند دارد. این شرکت از عمده آزمایش های فنی و مهندسی شرکت های معتبر جهان از جمله ایرباس، فراری، فیات، ABD  و ... را به عهده دارد.

بابک دایی بیان داشت: این آزمایشگاه مرجعی برای آزمایش های فنی و مهندسی در کشور خواهد بود و بسیاری از تجهیزات آن برای نخستین بار در سطح خاورمیانه نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس اضافه کرد: بنا به اهمیت این آزمایشگاه، دکتر ستاری معاون علمی ریاست جمهوری، بارها پیگیر راه اندازی آن بودند چرا که این آزمایشگاه بعد از آزمایشگاه ایتالیا منحصر به فردترین آزمایشگاه فنی و مهندسی جهان است.

وی با اشاره به این که مجوز سرمایه گذاری خارجی برای آزمایشگاه مرکزی شیراز تابستان سال گذشته صادر شد، افزود: پروژه مذکور، چهارمین پروژه سرمایه گذاری خارجی در فارس است که در یک سال گذشته به بهره برداری رسیده است. این اتفاق حاکی از آن می باشد که فارس یک استان موفق در پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاران خارجی است.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, اطلاعیه هاNumber of views: 3102

Tags:

x
دی ان ان