Menu

Categories

افزایش 4 برابری سرمایه گذاری خارجی فارس در سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل

 دائی نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس در مصاحبه با سرویس اقتصادی روزنامه خبر جنوب از تصویب ۶ طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۸ میلیون دلار طی شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ در استان فارس خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که رقمی در حدود ۲۶ میلیون دلار بوده، افزایش ۴ برابری را نشان می دهد.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس همچنین تاکید نمود: علیرغم تحریم های همه جانبه بین المللی که مبادلات بانکی و نقل و انتقالات سرمایه نقدی و غیرنقدی را با محدودیت های بسیار روبرو می سازد، ۶ طرح سرمايه‌گذاري خارجي ديگر نيز به ارزش بالغ بر ۷۰ ميليون دلار در دستور کار مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس قرار دارد و اميد است با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت‌های قابل توجه استان، ميزان سرمايه‌گذاري خارجي در سال جاري كماكان افزايش يافته و استان پهناور فارس در جايگاه شايسته خود از لحاظ رشد وتوسعه اقتصادي قرار گيرد.

دائی اظهار داشت: طرح های سرمایه گذاری خارجی استان از ابتدای سال جاری در بخش های صنعت، انرژی های نو و ساختمان اجرایی خواهد شد و کشورهای ایتالیا، آلمان، هلند، چین و افغانستان به ایران سرمایه خارجی خواهند فرستاد. وی محل اجرای پروژه ها را شهرستانهای شیراز، آباده و مهر اعلام نمود و اظهار داشت: اشتغالزایی این پروژه ها بالغ بر ۲۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان جلب سرمایه گذاری خارجی استان فارس معادل دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار بوده است که مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار آن مربوط به عملکرد سه سال اخیر می باشد.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, خبر تصویریNumber of views: 1830

Tags:

x
دی ان ان