Menu
بررسی وضعیت محيط كسب و كار استان فارس

بررسی وضعیت محيط كسب و كار استان فارس

نویسنده: SuperUser Account/چهارشنبه, 13 دی,1396/دسته ها: آخرین گزارش ها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

خلاصه

محیط کسب و کار در دهه‌های اخیر به عنوان یکی از محورهای مهم در مباحث اقتصادی مطرح شده به طوریکه طي دو دهه اخير، شاخص­های بهبود محيط کسب و کار به یکی از مولفه­های کلیدی در تحلیل وضعیت اقتصادی کشورها و همچنين اقتصادهاي منطقه اي، تبدیل شده است. محیط کسب و کار از جمله شاخص‌های تعیین کننده وضعیت اقتصادی هر کشور است که با توجه به آن می‌توان به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادي يك كشور يا يك منطقه پرداخت. امروزه عملکرد محیط کسب و کار در کارکرد محیط‌هاي اقتصادی تاثیرگذار در سطح وسیعی پذیرفته شده زیرا هرچه محیط کسب و کار در کشورها شفاف‌تر و رقابتی‌تر باشد، سلامت اقتصادی کشورها و اتخاذ سیاست‌های مطلوب تضمین شده و ماحصل آن، روند رو به بهبود شاخص‌های اقتصادی خواهد بود.

این گزارش به بررسی وضعیت محيط كسب و كار استان فارس طی سال‌های ۹۵-۱۳۹۴ مي‌پردازد و مهمترین نتایج این گزارش نشان می‌دهد بر اساس آمارهای منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، شاخص‌های محیط کسب و کار در استان طی سال‌های مذکور روند رو به بهبودی داشته است.

 بر اساس آمارهای منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استان فارس در بین استان‌های کشور در سال ۱۳۹۴ با میانگین ارزیابی ۳۴/۶ در رتبه شانزدهم کشور قرار گرفته که با روند بهبود در سال ۱۳۹۵ این شاخص به ۹۵/۵ رسیده که این اتفاق باعث شد استان با هفت پله بهبود رتبه نهم را به خود اختصاص دهد. نامساعدترین مولفه‌های تاثیرگذار بر محیط کسب و کار استان در سال ۱۳۹۵ به ترتیب مشکل دریافت تسهیلات از بانک‌ها با ۸۱/۷، ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از ابزار غیررسمی با ۵۷/۷ و وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های حکومتی با ۴۵/۷ می‌باشد. همچنین مساعدترین مولفه‌های تاثیرگذار بر محیط کسب و کار استان در سال مذکور به ترتیب ضعف زیرساخت‌های تامین برق با ۷۲/۳، بی‌ثباتی در قیمت مواد اولیه با ۶۲/۴ و تمایل مردم به خرید کالاهای خارجی و تقاضای کم برای محصولات ایرانی مشابه با ۶۴/۴ می‌باشد.

Print

تعداد نمایش ها (3242)/نظرات (0)

فایل ها برای دانلود

x




دی ان ان