Categories

صدور اولین مجوز سرمایه گذاری خارجی استان فارس در سال 1399

در راستای تشويق و حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي به عنوان یکی از مهمترین ارکان تحقق شعار«جهش تولید» در سطح استان، مركز خدمات سرمايه‌گذاري فارس با دفاع از كليات طرح توسعه تولید قوطی کنسرو فولادی در دویست و چهل و دومین جلسه هيأت سرمايه‌گذاري خارجي كشور، موفق به اخذ اولین مجوز سرمايه‌گذاري خارجي سال ۱۳۹۹ برای استان گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، دائی نماینده وزیر در استان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس از اخذ اولین مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد.

وی اظهار داشت : در راستای تشويق و حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي به عنوان یکی از مهمترین ارکان تحقق شعار«جهش تولید» در سطح استان، مركز خدمات سرمايه‌گذاري فارس با دفاع از كليات طرح توسعه تولید قوطی کنسرو فولادی در دویست و چهل و دومین جلسه هيأت سرمايه‌گذاري خارجي كشور، موفق به اخذ اولین مجوز سرمايه‌گذاري خارجي سال ۱۳۹۹ برای استان گردید.

دائی در معرفی این طرح سرمایه گذاری گفت: این طرح از پروژه های موفق استان در بخش سرمایه گذاری خارجی در چند سال اخیر بوده است که با ورود تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز از خارج از کشور، توانسته است تقاضای بخش صنعت و کشاورزی استان و کشور را برای قوطی فلزی مورد نیاز در تولید و بسته بندی انواع کنسرو و کمپوت را مرتفع سازد. پس از بهره برداری از طرح مذکور در سال ۱۳۹۵، سرمایه گذاران خارجی طرح توسعه این پروژه را نیز در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با میزان سرمایه‌گذاری خارجی ۲/۷ میلیون یورو معادل ۳ میلیون دلار، اجرا نموده اند که این افزایش سرمایه گذاری خارجی با صدور مجوز فیپا، تحت پوشش قانون سرمایه‌گذاری خارجی قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس گفت: امیدواریم با یاری خداوند متعال بتوانیم علیرغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و همچنین آثار منفی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد جهانی، همچون سالهای اخیر، از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس در زمینه جلب و جذب سرمايه‌گذاري خارجي بهره‌مند گردیده و بسترها و زمینه‌های تحقق هر چه بهتر اهداف متعالی شعار سال در سطح استان پهناور و بزرگ فارس را فراهم نمائیم.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبرNumber of views: 3160

Tags:

x
دی ان ان