Categories

تاسیس شرکتهای سرمایه گذاری مشترک در جهت تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند که برای شرکت سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، به این کشور سفر کرده است، در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان در باکو گفت: بهترین راه برای تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور، تاسیس شرکت های مشترک در حوزه های سرمایه گذاری، خدماتی، گردشگری و تجارت بین المللی با یک رویکرد مبتنی بر تضمین برد دو طرف است. 
وی افزود: دو کشور این ظرفیت را دارند و باید این کار را انجام دهند تا بتوانند به سرعت از آن بهره مند شوند.

وی تصریح کرد که ایران معتقد است روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد، زمینه تسریع برای فرایند رشد و توسعه هر دو طرف فراهم می شود. 

دژپسند سطح روابط سیاسی دو کشور را عالی خواند و برای مصداق به ۱۲ نوبت دیدار روسای جمهوری دو کشور طی پنج سال گذشته و بیش از ۱۰۰ سفر متقابل هیات های بلند پایه دو طرف به کشور یکدیگر اشاره کرد و گفت: در واقع یک ارتباط بسیار وسیع میان دو کشور وجود دارد.

وی افزود: باید از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور در حوزه های مختلف و در سطحی بالا بهره برد و از این حسن روابط مسوولان ایران و جمهوری آذربایجان حداکثر استفاده را دو طرف داشته باشند. 

وی همچنین با اشاره به این که در سال گذشته حجم گردش تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان ۷۵ درصد رشد داشته است بر ضرورت گسترش همکاری و فعالیت مشترک میان دو کشور تاکید کرد . 

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان افزود: بحث ارتقای روابط دو کشور یک ضرورت مقطعی کوتاه مدت نیست و باید یک راهبرد باشد و در این صورت می توانیم دست آورد قابل توجه در روابط اقتصادی میان خود داشته باشیم. 

دژپسند اظهار داشت: در مسیر فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و متنوع اقتصادی نباید هیچ مرزی باشد و مشکلات موجود در این راه را باید هر چه سریعتر برطرف کنیم.

وی بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، موثر دانست و افزود: برای استفاده از ظرفیت های موجود، نباید تعلل کرد و با سرعت بیشتر و با کیفیت برتر باید کارها را پیش ببریم.

وی بکارگیری موثر و گسترش نظام بیمه را در همکاری های اقتصادی ناظر بر حوزه های کاری دو کشور بسیار مهم خواند و گفت: تجارت باید تحت پوشش های لازم  بیمه ای باشد که این امر با موافقتنامه های بیمه ای دو جانبه میتواند محقق شود تا تاجران بتوانند به راحتی و اطمینان فعالیت کنند. 

لازم به توضیح است که، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان امروز برای شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان وارد باکو شد و همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان نیز در ارتباط با همین کمیسیون با حضور جمعی از مسوولان و نمایندگان محافل اقتصادی دو کشور برگزار شد. 

اجلاس دو روزه سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که امروز (پنجشنبه) شروع می شود تا فردا ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در این اجلاس راهکارهای گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، امور مالی و بانکی، گمرک و مسایل مرزی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت، علمی و آموزشی و فرهنگ و گردشگری در قالب هشت کمیته تخصصی بررسی می شود.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, اطلاعیه هاNumber of views: 2959

Tags:

x
دی ان ان