Categories

گشایش سه میلیارد دلار فاینانس برای طرح های سرمایه گذاری خارجی در استان فارس

دائی، در این گفتگو از سه طرح دیگر که با اعتبار یک میلیارد دلار در نوبت گشایش اعتبار اسنادی خارجی قرار داردخبر داد و اضافه کرد: ۱۱ طرح جدید نیز با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در اولویت گشایش اعتبارات فاینانس قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان اینکه در هدف گذاری پذیرش سرمایه خارجی، سقف مشخصی برای سرمایه گذاری در این استان در نظر گرفته نشده است اظهار داشت: در مورد وضعیت اقتصادی استان در حوزه جذب سرمایه گذار، فارس نسبت به سایر استان ها شرایط بدی در حوزه جذب هیات سرمایه گذار و سرمایه های خارجی ندارد اما در مقایسه با سال ۹۶ استان فارس شرایط مطلوبی مشاهده نمی شود.
ایشان در ادامه افزود: کشور های چین، چک، لهستان، کنیا، ارمنستان، جمهوری ایرلند و قطر کشورهایی بوده اند که به صورت هیات های سرمایه گذار خارجی به استان فارس وارد شده اند که نتایج سفر هیات های اقتصادی کشورهای یاد شده به استان فارس، انعقاد هفت طرح با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیون دلار است که همه آنها محقق شده و از جمله مهمترین این طرح ها می توان به ساخت قوطی های فلزی، نیروگاه تولید برق چهار مگاواتی، کرومیت آلومینیوم، آزمایشگاه مرکزی شیراز و انرژی خورشیدی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه  بیشترین تعداد طرح های سرمایه گذاری در استان فارس با اعتباری افزون بر ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار متعلق به کشور چین است و کشور اتریش با حجم سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی را در فارس داردگفت : کشورهای دیگری نظیر بلژیک و مالزی نیز در فارس طرح های سرمایه گذاری دارند همچنین فردی با ملیت ایرانی که ساکن آمریکاست طرحی با اعتبار چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در این استان در دست اجرا دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، هشت طرح سرمایه گذاری خارجی مصوب و بیش از ۹۲ میلیون دلار جلب سرمایه گذاری خارجی در این استان صورت گرفته و طرح هایی که پیشتر جذب سرمایه گذاری آنها انجام شده هم اینک روند فعالیت های عمرانی آنها در حال پیگیری است.
به گفته دایی، در سال ۹۶ برای بیش از 14طرح با اعتباری بیش از یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه جلب شده و ۱۰۵ میلیون دلار نیز جذب شده است.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, خبر تصویری, اطلاعیه هاNumber of views: 3036

Tags:

x
دی ان ان