Menu
اظهارات وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

اظهارات وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

نویسنده: مدیریت /ﺳﻪشنبه, 20 خرداد,1399/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

بر اساس قانون،امكان تجدیدنظر در روند ارائه سهام عدالت به جاماندگان این سهام وجود ندارد.

 

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دکتر فرهاد دژپسند پس از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره برنامه دولت برای ۴۰ درصد از مردم که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند اظهار داشت: در قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی صریحا ذکر شده که سهام عدالت تنها به ۶ دهک افراد جامعه داده شود و ارائه سهام عدالت در سال ۸۵ آغاز شد و اکنون دیگر نمی توان برای جاماندگان سهام عدالت کاری انجام داد.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه گفته شده سهام عدالت فوت شدگان به وراث آنها نمی‌رسد، تاکید کرد: سهام عدالت فوتی‌ها براساس قوانین به وراث آنها می‌رسد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: از مجموع ۴۹ شرکت مربوط به سبد سهام عدالت، ۳۶ شرکت بورسی بوده و ۱۳ شرکت هم غیربورسی هستند و ما در حال آماده‌سازی شرکت‌های غیربورسی هستیم تا آن‌هایی را که امکان دارد به بازار بورس وارد کنیم.

وی با اشاره به روند آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: آزادسازی به معنای مدیریت سهام عدالت توسط خود سهامداران است که شامل فروش، تبدیل سهام و نگهداری آن می‌شود و اکنون حدود ۱۷ ملیون و پانصد هزار نفر مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند.

Print

تعداد نمایش ها (1509)/نظرات (0)

x
دی ان ان