Menu

Categories

اظهارات وزیر اقتصاد در جریان بازدید از بانک ملی ایران

به طور مستمر باید تحولات بانك های مهم جهان را رصد كرد و برای پر كردن شكاف بانك‌های كشور با بانك های بزرگ جهان، برنامه ریزی كرد/ توسعه خدمات بانكی اساساً مبتنی بر نیروی انسانی است و با توجه به اینكه نظام بانكی به نیروی انسانی جوان و با كیفیت كشور دسترسی دارد، باید با بكارگیری این ظرفیت حركت پرشتاب در ارتقای خدمات بانكی و مالی داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم تحقق بانکداری دیجیتال و در مرحله بالاتر، بانکداری هوشمند، اظهار داشت: بانک های ما نباید صرفا به مقایسه خود با دیگر بانک های کشور و فاصله از آنها اکتفا کنند بلکه باید برنامه ریزی خود را معطوف به رسیدن به سطح بانک های مهم و معروف جهان کنند.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در جریان بازدید از  بانک ملی ایران اظهار داشت: بكارگيري مجموعه پرسنل جوان، متخصص و با انگيزه در انجام فعاليت هاي تخصصي نشان می دهد، بانک ملی ایران مي خواهد اعتبار برند خود را حفظ و با بكارگيري دانش جديد ارتقاء دهد.

بانك ملي بايد با تدوين نقشه راه به آنجايي برسد كه به عنوان مدرن ترين، چابك ترين و داراي متنوع ترين خدمات بانكي و مالي، يك برند مطرح باشد.

وی افزود: باید توجه داشت، اعتبار یک برند، حفظ نمی شود مگر با حفظ و تقویت قدرت و قابلیت آینده نگری و رصد تحولات و فناوری های نوین حوزه تخصصی خود؛ در غیر این صورت از عرصه رقابت، جا خواهیم ماند.

دژپسند اظهار داشت:  پر کردن شکاف بانک‌های کشور  با بانک های بزرگ دنیا، نباید خیلی سخت باشد، زیرا توسعه خدمات بانکی اساساً مبتنی بر نیروی انسانی است و نظام بانکی بهترین، با کیفیت ترین و جوان ترین نیرو ها را در دسترس دارد.

وی در ادامه گفت: انتظار ما این است که بانک ملي با تعیین اهداف بزرگ و مقایسه خود با بانک های معتبر دنیا، به مدرن ترین، کارآ ترین و چابک ترین بانک با بیشترین میزان تنوع در ارائه خدمات، تبدیل شود.

وي در ادامه اظهار داشت: بانك ها مي توانند به گونه اي عمل كنند كه محور ارايه خدمات متعدد و گسترده اي  از جمله ارايه خدمات مشاوره اي مهم در حوزه هاي مختلف كسب و كارها و سياستگذاري قرار گيرند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم آموزش جدیدترین متد ها و برنامه های روز دنیا در زمینه توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و شرایط و لوازم دستیابی به بانکداری هوشمند، به نیروهای نخبه بانک ها، تصریح کرد: شاید گفته شود در شرایط تحریم، امکان اجرایی شدن برخی  نو آوری ها وجود نداشته باشد ولی در شرایط تحریم، نظام بانكي باید به شکلی تلاش کند که به محض باز شدن مسیرهای مالی، از  نو آوری ها و دستآوردهای خود در حوزه هاي مختلف خدمات بانكي از جمله در حوزه بانكداري اسلامي رونمایی كند.

وي در اين رابطه افزود: توسعه ارتباطات كارآمد و مؤثر نظام بانكي با دنياي دانش، دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و بهره برداري از ظرفيت اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران يك گام اساسي در ارتقاي تحقيق و توسعه در نظام بانكي است.

دژپسند گفت:  یکی از دغدغه‌های مشتریان بانکها ، احتمال سرقت اطلاعات مالی و  بانکی آنان است و بانک ها باید با برنامه ریزی و نوآوری در زمینه افزایش ضریب امنیت اطلاعات مشتریان خود تلاش کنند.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبرNumber of views: 1560

Tags:

x
دی ان ان