Menu

Categories

افتتاح طرح سرمایه گذاری خارجی تولید انرژی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

با حضور تبادار استاندار و دائی جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس ۵ سامانه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح گردید. سامانه‌های مذکورکه توسط شرکت بامداد صبا پیشرو و با سرمایه‌گذاری خارجی از کشور قبرس به بهره برداری رسیده است؛ با استفاده از تکنولوژی روز دنیا علاوه بر نصب در سطح زمین بر روی سقف تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه نیز احداث گردیده که علاوه بر صرفه‌جویی در زمین در میزان هزینه های برق مصرفی این واحدها نیز نقش موثری خواهد داشت.

شایان ذکر است سرمایه‌گذاران خارجی این پروژه در اردیبهشت ماه سال گذشته با مراجعه به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی نمودند و پس از بازدیدها و پیگیریهای به عمل آمده و رفع مشکلات موجود، موفق به اجرای تعداد قابل توجهی سامانه خورشیدی گردیدند.

از آنجاکه استان فارس با برخورداری از ۳۴۰۰ ساعت متوسط تابش آفتاب در سال و همچنین داشتن جغرافیای مناسب، پتانسیل بالایی جهت استقرار نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از سایر انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر دارد؛ مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فارس ضمن استقبال از هرگونه تقاضای سرمایه‌گذاری در این زمینه، آمادگی دارد با ارائه خدمات مشاوره تخصصی و پیگیری صدور مجوزهای لازم، از احداث نیروگاه های تجدیدپذیر حمایت نماید.

Print
0 Comments
Rate this article:
No rating

Categories: خبر, خبر تصویری, اطلاعیه هاNumber of views: 2928

Tags:

x
دی ان ان